סערה על רקע הכוונה לחדש את 'מצעד הדגלים'

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on סערה על רקע הכוונה לחדש את 'מצעד הדגלים'

    תנועות נוער וארגוני ימין מתכננות לקיים מצעד דגלים נוסף בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שהמצעד הקבוע ביום ירושלים נקטע בעקבות מטח רקטות לעיר | במפלגות הערביות ובשמאל קוראים שלא לקיים את המצעד

    העיר העתיקה צילום: Mendy Hechtman/Flash90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה על רקע הכוונה של גורמי ימין לחדש את מצעד הדגלים בירושלים, לאחר שנקטע בשל ירי הרקטות לעבר הבירה, ביום ירושלים. לפי התוכנית, המצעד יתקיים ביום חמישי הקרוב ויעבור גם בשער שכם.

    סיעת הרשימה המשותפת פנתה בדחיפות לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל בדרישה כי יורו מיידית על ביטול המצעד. "אנו קוראים לכם להודיע בדחיפות הגבוהה ביותר כי הצעדה הלה לא תאופשר בידי המשטרה. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח שוב, להוביל לאלימות ולהסלמה שאחריתן מי ישורנו. לא זאת ואף זאת, עיתוי הצעדה ומסלולה אף מעלים תהיות אודות סיבת קיומה מלכתחילה. היתכן כי מדובר בניסיון מודע להבעיר את השטח בכדי למנוע הקמתה של ממשלה חדשה? למותר לומר כי חשד כבד שכזה אכן קיים", כתבו ברשימה המשותפת.

    ח"כ ⁦ רם בן ברק מיש עתיד התייחס לכוונה לקיים את המצעד ואמר כי 'מצעד הדגלים ביום חמישי הקרוב הוא ניסיון להבעיר את השטח ולמנוע את הקמת הממשלה ביום שני שלאחר מכן

    ח"כ יואב סגלוביץ פנה גם הוא במכתב לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "עצרת הדגלים בחמישי היא פוטנציאל חיכוך מיותר ומזיק בתקופה רגישה שיכולה להוביל להפרות סדר. יש לבחון את ביטולו או לכל הפחות את צמצום המשתתפים בארוע".

    ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "נצעד בירושלים על אפם וחמתם של אנשי ממשלת השמאל הקיצוני המתרקמת. מדהים שאחרי שמכרו את הנגב, ויתרו על שלטון החוק והתקפלו בפני רע"ם, עכשיו גם מצעד דגלים בירושלים גורם להם לטעון שמדובר בפרובוקציה".

    ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית): "לידיעת ממשלת השמאל המתרקמת, קיום מצעד עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל זו אינה פרובוקציה. אסור למדינת ישראל לתת לארגוני טרור לשלוט בנעשה בירושלים בירתנו".

    דובר חמאס בירושלים התייחס לצעדה והזהיר: "מזהירים את הכיבוש מפני שימוש בירושלים כאמצעי להמלטות ממשבריו הפנימיים ומכשלונו בפתרון בעיותיו הפוליטיות". כמו כן, הוא קרא לאנשיו להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא ביום חמישי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יאיר לפיד שאל את אחמד טיבי אם מותר לעשות מצעד דגלים והוא אמר תלוי איזה דגל יהיה מונף